نگارش: 16 اکتبر 2016 ساعت 4:14 ب.ظ در مقالات آموزشی.

عیب یابی سیستم کمک فنر خودرو

عیب یابی سیستم کمک فنر خودرو شاید یکی از قسمت های مهم خودرو که نقش به سزایی بر هندلینگ و به طور کلی سیستم تعلیق خودرو داشته و بیشتر رانندگان به کمک فنر های خودرو اهمیت چندانی نمی دهند با اینکه این قسمت از مهمترین قسمتهای ایمنی خودرو می باشد.

رانندگان وسایل نقلیه باید توجه داشته باشند که در کنار توجه به ترمز ها و لاستیکها و چرخ ها و … باید کمک فنر های خودرو خودشان را که هم جنبه ایمنی داشته و هم اینکه به سالم ماندن دیگر قسمتها کمک به سزایی می نماید توجه کافی داشته باشند. که قسمت هایی همانند طبق خودرو، سیبک و…

بهترین روش توصیه شده برای بازدید کمک فنر ها ی ماشین بازدید بر اساس هر ۲۰۰۰۰ کیلومتر کارکرد ماشین می باشد.

روش اول به کمک دستگاهها ی خاص عیب یابی کمک فنر می باشد که این نوع دستگاه ها در حال حاضر در مراکز فنی معاینه خودرو موجود می باشد. روش دوم که بسیار ساده می باشد و برای همه امکان آن فراهم می باشد.

به این صورت است که شما یکی از پاهای خودتان را دریکی از چهار گوشه ماشین روی سپر قرار می دهید و با فشار پا آن قسمت را به سمت پایین می رانید باید هنگام بازگشت فقط یک بار به محل خود برگردد و اگر این نوسان بیش از یک بار اتفاق بیافتد کمک فنر شما در ان ناحیه خراب می باشد. بعد به ترتیب دیگر گوشه های ماشین را امتحان می نماییم تا متوجه سلامت کمک فنر ها شویم بعد از شک کردن در مورد کمک ها به مکانیک مراجعه نمایید.

با پردازش خودرو بیشتر بدانید…

توجه داشته باشید که خراب بودن کمک فنرها می تواند به قسمتهای زیر اسیب برساند:

۱- سیبکهای فرمان

۲- بلبرینگها ی چرخ ها

۳- فنر ها

۴- جعبه فرمان

۵- دیفرانسیل

۶- لاستیکها ( در حالت فرسودگی کمک ها و یا خرابی انها فشار بسیار زیادی به سطح لاستیکه وارد می شود و لاستیکه می بایست بار ارتجاعی زیادی را تحمل نمایند)

۷- بوشهای لاستیک

۸ – چهار شاخه گاردان

۹- گیربکس ( جعبه تعویض دنده )

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای