انژکتورشور چیست؟

INJECTOR CLEANING MACHINE

همه چیز درباره سوزن های انژکتور و دستگاه انژکتورشور

سوزن انژکتور یک قطعه با اهمیت در خودرو محسوب می گردد زیرا با استفاده از اطلاعات ارسالی توسط سنسورها، محاسبات دقیقی که جهت تعیین میزان سوخت مصرفی موتور انجام می دهد. پس از  انجام  این  محاسبات ECU با استفاده از دستورات ارسالی به انژکتور پهنای پالس، مدت زمان باز شدن انژکتور و مقدار پاشش آنرا تعیین  می نماید.

از سوی دیگر از آنجائیکه نحوه پاشش سوخت و موقعیت قرارگیری انژکتور تاثیر بسزایی روی فرآیند اختلاط سوخت و هوا و در نتیجه احتراق موتور دارد، لذا زاویه پاشش و موقعیت مونتاژی انژکتور نیز دارای اهمیت ویژه ای در عملکرد یک موتور است.

با توجه به این مطلب، سوزن انژکتور یک قطعه بسیار دقیق با اهمیت بوده و باید جهت تولید آن از تکنولوژی مناسب استفاده نمود، بعنوان مثال ابعاد اجزاء داخلی مانند سوزن و نازل و همچنین مشخصات عملکردی سلونوئید و… باید با دقت بالایی تولید شود و در صورت بروز هرگونه خطا، در عملکرد قطعه در نتیجه عملکرد موتور خلل ایجاد می گردد.

مشکلات سیستم سوخت رسانی و انژکتور

با گذشت زمان ممکن است مشکلات مختلفی در سیستم سوخت رسانی و خصوصاً سوزن انژکتور خودرو ایجاد گردد. یکی از عواملی که باعث بروز مشکل در سیستم سوخت رسانی و در نتیجه انژکتور می گردد، کیفیت نامناسب سوخت و وجود ذرات ناخالصی در آن می باشد. این ذرات به مرور زمان و پس از مدتی در بدنه اجزاء موجود در سیستم سوخت رسانی و مخصوصا انژکتور نفوذ می نماید. این فرایند در شرایط مختلف کاری موتور رخ می دهد. بعنوان مثال در زمان روشن بودن موتور خودرو، دمای کاری بالا بوده و سوخت مصرفی و همچنین انژکتور ها نیز گرم می باشند. پس از خاموش شدن موتور مقداری سوخت در ریل سوخت و انژکتورها باقی می ماند و از سوی دیگر دمای موتور و انژکتورها نیز کاهش می یابد. این فرآیند باعث رسوب تدریجی ذرات ناخالصی روی اجزاء داخلی انژکتور می گردد.

با افزایش مواد زاید و ناخالصی روی اجزاء انژکتور به تدریج مشخصه های عملکردی این قطعه تغییر می نماید. بعنوان مثال ابعاد داخلی سوزن و سوراخ تغییر کرده و ممکن است دبی خروجی آن نیز تغییر نماید، همچنین ممکن است  نحوه پاشش ( زاویه پاشش) نیز تغییر یابد. این عوامل باعث عدم عملکرد صحیح موتور می گردد. همچنین ممکن است تغییر نحوه پاشش باعث آسیب دیدگی قطعات دیگر گردد.

مزایای استفاده از دستگاه انژکتورشور

شناسایی مشکل در سوزن انژکتور

هرگاه خودرو دچار ریپ زدن و تک کار کردن شود، ممکن است یکی از سوزن انژکتورها معیوب باشد. این عیب ممکن است در مدارالکتریکی آن  باشد، یا ممکن است عیب مکانیکی باشد و یا در اثر کثیف شدن و داخل  شدن آب پشت سوزن به وجود آمده باشد .

اگر نحوه پاشش انژکتور نامناسب باشد، باید توسط دستگاه  انژکتورشور مورد بررسی قرار گیرد. اگر پس از شستشو و رسوب زدایی بازهم نحوه پاشش نامناسب باشد، انژکتور بایستی تعمیر گردد.

cleaning injector

بطور کلی ایجاد مشکل در عملکرد انژکتور ها، باعث بروز مشکلات زیر خواهد شد:

1

کاهش توان و عملکرد موتور

2

استارت نامناسب خودرو ( روشن شدن نا مناسب )

3

افزایش آلایندگی های خروجی

4

کاهش عمر و عملکرد کاتالیست خودرو ( Catalyst Converter )

5

کاهش عمر و عملکرد سنسور اکسیژن خودرو ( Lambda Sensor )

6

افزایش مصرف سوخت

7

عدم عملکرد صحیح موتور و لرزش موتور در حالت دور آرام

8

در صورت عدم توانایی ECU در کنترل سیستم، موتور به صورت مدار باز ( Open Loop ) کار خواهد نمود و چراغ عیب یابی روشن خواهد شد.
سوزن انژکتور

تعویض یا شستشوی سوزن انژکتور؟

باتوجه به مطالب گفته شده مشخص می شود، در صورتیکه بخواهیم موتور خودرو دارای عملکرد صحیحی باشد بایستی از سوزن انژکتورهای آن بخوبی مراقبت و نگهداری شود، همچنین تعویض این قطعه نیز راه عملی برای حل مشکل محسوب نمی شود زیرا این قطعه گران قیمت می باشد و جهت تعویض آن باید هزینه زیادی صرف شود و از سوی دیگر امکان دستیابی به انژکتورهائی که دارای کیفیت مناسب می باشند نیز دشوار می باشد.

راه حل مناسب موجود جهت حل مشکل، استفاده از دستگاه شستشو انژکتور می باشد. با استفاده از انژکتورشور می توان عملکرد انژکتور را مورد بررسی قرار داد و رسوبات و ناخالصی موجود را برطرف نمود و انژکتورهای معیوب را شناسائی نمود. بطور کلی برای جلوگیری از خرابی سوزن انژکتور و صحت عملکرد آن باید بین کیلومتر های 15000 تا 30000 کیلومتر انژکتور یک خودرو را شستشو نمود. ( البته در شرایط کاری متفاوت و خودروهای مختلف این مقدار تغییر می کند )

بررسی، مقایسه و خرید آنلاین انواع دستگاه انژکتورشور

پردازش خودرو این امکان را برای شما عزیزان فراهم آورده است تا به سادگی بتوانید لیستی از به روز ترین دستگاه های شستشو انژکتور را در اختیار داشته باشید و پس از بررسی، با قیمت مناسب و رقابتی، خریدی مناسب داشته و کالای خود را در هر نقطه از کشور دریافت نمایید.

دستگاه انژکتورشور قابلیت رسوب زدایی سوزن ها توسط حمام اولتراسونیک و شستشوی سوزن ها و تست نحوه پاشش سوزن ها و تست مکانیکی استپر موتور و تست اهمی سوزن ها و استپر موتور را دارا می باشد .

جدیدترین مدل های دستگاه انژکتورشور تولید شده توسط پردازش خودرو شش سیلندر بوده که با استفاده از کورکن های ریل سوخت که همراه دستگاه داده میشود امکان شستشوی 4 و 6 سوزن را دارا می باشد .

قابلیت های دستگاه انژکتورشور مدل 603 پردازش خودرو :

با قابلیت شستشوی اتوماتیک جهت تست پاشش سوزن های انژکتور

با قابلیت شستشوی دستی سوزن ها (تغییر عرض و دورموتور به صورت دلخواه)

با قابلیت شستشوی فیلتر سوزن انژکتور با فشار بالا

با دارای فیلتر جهت تصفیه مواد و بهینه سازی مواد مصرفی

استفاده از شیر برقی جهت تخلیه اتوماتیک

با قابلیت تست تست اهمی سوزن های انژکتور و تشخیص هوشمند سوزن خراب

با قابلیت تست  استپر موتور

قابلیت های دستگاه انژکتورشور مدل 601 پردازش خودرو :

با قابلیت شستشوی اتوماتیک جهت تست پاشش سوزن های انژکتور

با قابلیت شستشوی دستی سوزن ها (تغییر عرض و دورموتور به صورت دلخواه)

با قابلیت شستشوی فیلتر سوزن انژکتور با فشار بالا

با دارای فیلتر جهت تصفیه مواد و بهینه سازی مواد مصرفی

استفاده از شیر برقی جهت تخلیه اتوماتیک

با قابلیت تست تست اهمی سوزن های انژکتور و تشخیص هوشمند سوزن خراب

با قابلیت تست  استپر موتور

بله ، دستگاه انژکتورشور تولید شده توسط پردازش خودرو دارای حمام اولتراسونیک جهت رسوب زدایی می باشد .

لوازم همراه دستگاه انژکتورشور پردازش خودرو عبارتند از :

دارای ریل تزریق از بغل

دارای مبدل شستشوی معکوس

دو عدد دسته سیم انژکتور

دارای کابل پالس خودروهای هیوندای ، کیا ، تویوتا

دارای یراق مادگی کوپلینگ جهت سهولت در تخلیه باک

دارای کورکن ریل برای شستشوی 4 سوزن

مواد شستشو به همراه دستگاه

دارای جعبه ابزار صنعتی

دارای دفترچه راهنما و فیلم آموزشی

دستگاه انژکتورشور پردازش خودرو در 2 رنگ آبی و قرمز تولید می گردد .

بله هست ، 2 لیتر مواد مخصوص شستشوی سوزن ها و 1 لیتر مواد مخصوص حمام اولتراسونیک به همراه لوازم دستگاه داده می شود .

بله ، برای استفاده از دستگاه انژکتورشور حتما باید از مواد مخصوص شستشوی سوزن ها استفاده نمود ، برای تهیه مواد با کارشناسان فروش پردازش خودرو تماس حاصل فرمایید .
021-77706793
021-76701429

بله امکان پذیر است ، با مراجعه به صفحه مرتبط به محصول انژکتورشور و انتخاب محصول مورد نظر امکان خرید اینترنتی فراهم می باشد و یا می توانید با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید و بصورت تلفنی سفارش خود را ثبت نمایید .
021-77706793
021-76701429

بله امکانپذیر است ، با مراجعه به آدرس تهران سه راه تهرانپارس نرسیده به برج اناهید پلاک 422 / پردازش خودرو  امکان انتخاب و خرید حضوری دستگاه انژکتورشور فراهم می باشد .

بله امکانپذیر است ، برای اطلاع از جشنواه فروش انژکتورشور و نحوه خرید و تعداد اقساط با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید .
021-77706793
021-76701429

بله امکان ارسال دستگاه انژکتورشور توسط مجموعه پردازش خودرو به سراسر ایران از طریق تیپاکس یا باربری امکانپذیر می باشد .

به همراه دستگاه انژکتورشور دفترچه راهنمای کار با  دستگاه و فیلم آموزشی داده می شود و در صورت مراجعه حضوری جهت خرید انژکتورشور کار با این دستگاه آموزش داده خواهد شد .

مجموعه پردازش خودرو تولیدکننده یکی از پرفروش ترین دستگاه های انژکتورشور در ایران می باشد که این امکان را برای مجموعه های تعمیرگاهی فراهم نموده که بتوانند این دستگاه را با قیمت مناسب با کیفیت مطلوب و شرایط اقساطی آسان تهیه نمایند .

پردازش خودرو
تهران سه راه تهرانپارس نرسیده به برج آناهید پلاک 422
021-77706793
021-76701429

برای خرید انژکتورشور و اطلاع از قیمت دستگاه انژکتورشور با کارشناسان فروش این مجموعه تماس حاصل نمایید .
021-77706793
021-76701429

نیاز به مشاوره دارید؟

کارشناسان پردازش خودرو آماده پاسخگویی هستند

۰۲۱-۷۷۷۰۶۷۹۳

 

021-۷۶۷۰۱۴۲۹