جک 2ستون

2 post car lift

جک دو ستون چیست؟

امروزه تعمیرکاران همگام با پیشرفت تکنولوژی تمایل به استفاده از تجهیزات تعمیرگاهی مدرن جهت بالابردن راندمان و سرعت عمل و در نهایت رضایت مشتری دارند .
یکی از تجهیزات تعمیرگاهی پرکاربرد برای تعمیرکاران خودرو دستگاه جک بالابر خودرو می باشد که این جک ها در انواع مختلف شامل جک دو ستون ، جک 4 ستون ، جک قیچی ، جک قیچی میزان فرمان و … می باشند . 
از ویژگی هایی جک دوستون می توان به قابل نصب بودن در مکان های مختلف و ایجاد فضای تردد در زیر جک و مصرف برق کم و هزینه نگهداری بسیار کم می توان نام برد .                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

مزایای استفاده از جک 2 ستون چیست ؟

-بالابردن خودرو به شکلی ایمن به ارتفاع مورد نظر تعمیرکار

۲-فضای تردد زیاد و مناسب در زیر خودرو برای تعمیرات و بازدید

۳-قابل استفاده برای تعویض روغنی ها و عدم نیاز به چال سرویس

۴- انجام همه تعمیرات گیربکس و موتور و جلوبندی سازی و بازدید چهار چرخ و اگزوز سازی و …….

۵-امکان نصب در مکانهایی که زیر آنها زیر زمین است

6- مصرف کم و امکان کار با برق تک فاز و یا سه فاز

انواع جک 2ستون :

جک 2ستون به دو دسته جک 2ستون هیدرولیک و جک 2ستون ماردونی تقسیم می شوند :
جک 2ستون هیدرولیک :
از پرکاربردترین و مقرون به صرفه ترین جک ها ، جک 2ستون هیدرولیک می باشد که دارای ایمنی بالا و قابل استفاده بودن برای تعمیرات گیربکس ، موتور ، بازدید چهارچرخ و تعویض روغن … مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل جک دوستون دارای 2 پمپ هیدرولیک که در هر ستون که بازوهای جک توسط سیم بکسل تنظیم و بصورت همزمان حرکت می نمایند .

جک 2ستون ماردونی :
جک 2ستون ماردونی به شکل پیچ و مهره است و هزینه نگهداری سالیانه بالایی دارد

پایه ایمنی H در جک 2 ستون چیست ؟

این صفحه به شکل دو طرفه در هر ستون بصورت دو طرف به حالت کمکی کنار پایه ها نصب می شود و مناسب برای مکانهایی که در زیر سطح کار خالی است و زیر زمین بوده و یا اینکه نیازی به حفاری جهت نصب ستونها ندارد استفاده می شود.

مقایسه جک دوستون قفل کن دستی و جک 2 ستون قفل کن برقی :

در جک ۲ستون قفل کن دستی، در زمان فشردن کلید بالا بردن جک توسط اپراتور در فاصله دلخواه تنظیم و با ثابت شدن خودرو روی قفل کن ها جک ثابت می شود و زمانی که عملیات سرویس و تعمیر خودرو تمام شد، ضامن های قفل کن در هر ستون جک، از طریق تعمیرکار با کشیدن ضامن آزاد می شود و با فشار دادن اهرم پایین آورنده، جک به راحتی پایین می آید.

جک دو ستون قفل کن برقی یا جک 2ستون قفل کن اتوماتیک،عملیات بالا رفتن مثل جک ۲ ستون قفل کن دستی است که در ارتفاع دلخواه قفل می شود و در زمان پایین آوردن جک، احتیاجی به خلاص کردن ضامن ها توسط تعمیرکار نیست و در این عملیات با فشردن کلید unlock توسط تعمیرکار ، جک به پایین می آید.

اما از نظر ایمنی و قدرت دقیقاً مشابه جک ۲ستون قفل کن دستی است، و با در نظر گرفتن اینکه قیمت بالا تر جک دو ستون قفل کن برقی نسبت به جک دوستون قفل کن دستی، بیشتر مورد تقاضا می باشد ضمن اینکه که در جک 2 ستون قفل کن دستی عملیات قفل شدن و خلاص شدن ضامن ها احتمال خطا به صفر می رسد.زیرا توسط اپراتور به صورت دستی انجام می شود.