نگارش: 7 جولای 2019 ساعت 8:11 ق.ظ در مقالات آموزشی.

رینگ و لاستیک مناسب خودرو چگونه باید انتخاب شوند و چه شرایطی باید داشته باشند؟

همیشه اولین قدم در اسپرت کردن خودرو و به نوعی زیباتر کردن آن، تعویض رینگ و لاستیک خودرو می باشد. تغییر رینگ و لاستیک به یک مدل اسپرت، بیشترین تغییر را در ظاهر خودرو ایجاد کرده و به نوعی خودرو را زیباتر و اسپرت تر نشان خواهد داد.

اما نکته مهم در تعویض رینگ و لاستیک این است که رینگ و لاستیک مناسب برای خودرو شما چه نوعی باید باشد و آیا می توان هر نوع دلخواه از میان انواع مختلف رینگ ها و سایزهای متفاوت آن برای خودرو، انتخاب نمود؟

در این مطلب قصد داریم در این رابطه که رینگ و لاستیک مناسب برای خودرو باید چه ویژگی هایی داشته باشد صحبت کرده و یه راهنمایی جامع را در این خصوص برای علاقه مندان قرار دهیم.

سایز رینگ و لاستیک باید متناسب با خودرو باشد

انتخاب رینگ و لاستیک مناسب

رینگ و لاستیک مناسب یکی از اصلی ترین اجزای خودرو می باشد که عدم انتخاب صحیح آن می تواند مشکلاتی را از قبلی بهم خوردن تنظیم و بالانس خودرو، بالا رفتن استهلاک خودرو،

بالا رفتن میزان مصرف سوخت، کم شدن میزان پیچش فرمان و لرزش در هنگام حرکت، ایجاد نماید. به همین دلیل اگر قصد تعویض رینگ خودرو خود را دارید،

بهتر است قبل از خرید، حتما در رابطه با سایز و نوع مناسب آن تحقیق کرده و سپس اقدام به خرید نمایید.

برای انتخاب یک رینگ و لاستیک مناسب ابتدا باید به استانداردهای خودرو خود مراجعه کنید و سپس اقدام به انتخاب یک نوع مناسب نمایید.

برای این منظور معمولا کارخانجات سازنده رینگ ها یک سری اندازه ها رو روی رینگ های تولیدی خود ثبت می کنند که نشان می دهد آن رینگ برای چه خودروهایی مناسب است.

قبل از خرید رینگ باید توجه کنید که خودرو شما از چند پیچ و مهره برای نگهداری رینگ در سیستم تعلیق ، بهره می برد. برخی از خودرو ها از رینگ های چهار پیچه و برخی پنج و برخی نیز ۶ پیچ می باشند که رینگ خریداری شده باید با این تعداد پیچ هماهنگ باشد.

رینگ و لاستیک مناسب خودرو چگونه باید انتخاب شوند و چه شرایطی باید داشته باشند؟

فاکتور دیگر در انتخاب رینگ مناسب برای خودرو، تطابق اندازه لاستیک با اندازه رینگ است.

به عنوان مثال اگر استاندارد خودرو تعریف می کند که این خودرو در حالت استاندارد باید از چرخ هایی با سایز ۱۷ اینچ قطر استفاده کند،

افزایش و یا کاهش آن به میزان دلخواه می تواند شامل مشکلاتی شود که در بالا به آن اشاده شد.

به همین دلیل توصیه می شود که تا حد امکان از رینگ و لاستیکی استفاده کنید که نزدیک به حالت استاندارد خودرو باشد و صرفا زیبایی آن را ملاک قرار ندهید.

عرض لبه رینگ نیز از دیگر فاکتورهایی است که در انتخاب رینگ و لاستیک مناسب بسیار موثر می باشد.

معمولا این عرض لبه ها در سایز های ۸ و ۶ اینچی می باشند.

که انتخاب نوع آن بسته به نوع لاستیک انتخابی و استاندارد خودرو متفاوت بوده و تاثیر به سزایی در نحوه پیچیدن خودرو و تعادل آن دارد.

 

همچنین در انتخاب رینگ باید به جنس رینگ انتخابی نیز توجه فراوان شود و میزان مقاومت آن در برابر فشار و یا ضربه سنجیده شود. رینگ های اسپرت معمولا از جنس آلومینیوم ساخته می شوند.

به عنوان مثال رینگی که از مقاومت خوبی برخوردار نباشد، به سادگی در دست اندازها و یا ضربات معمول، ترک خورده و شکسته می شود.

که در سرعت های بالا می تواند بسیار خطر آفرین و دردساز باشد. به همین علت نباید از رینگ هایی که صرفا به دلیل ارزان تر بودن از کیفیت و آلیاژ نامرغوبی برخوردارند استفاده نمود.

مقالات بیشتر…

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای