نگارش: 24 آوریل 2019 ساعت 10:57 ق.ظ در مقالات آموزشی.

عیب‌یابی کولر خودرو شامل موارد متعددی است که در زیر برایتان لیست کرده‌ایم.

۱-یکی از مراحل فراموش‌شده در عیب‌یابی کولر خودرو، چک کردن فن‌ها است. فن‌های ماشین هستند که کمپرسور کولر و رادیاتور را خنک می‌کنند و در عملکرد سالم کولر خودرو، نقشی حیاتی دارند. سعی کنید این فن‌ها را همیشه تمیز نگه‌دارید.
۲- رادیاتور (کندانسور) ماشین در خنک کردن هوای داخل ماشین نقش بسزایی دارد. درواقع این رادیاتور است که هوای گرم داخل خودرو را بیرون می‌برد. کج بودن پره‌های رادیاتور و تمیز نبودن قسمت جلویی آن می‌تواند مانع از انتقال کامل دما به محیط بیرونی شود. مطمئن شوید هیچ تکه کاغذ، پلاستیک و برگ درختی در رادیاتور گیر نکرده باشد.
۳-فیلتر هوای کابین را دریابید و حسابی به آن بها بدهید. به این دلیل که فیلتر کابین به‌صورت مستقیم با رطوبت در تماس است ، سعی کنید فیلتر کابین را به صورت دوره‌ای تعویض کنید تا مشکل بوی بد داخل اتاق را نداشته‌باشید.
۴-سلامت تسمه پروانه را چک کنید. درصورتی‌که احساس کردید این تسمه کمی شل شده، بازهم باید آن را عوض کنید؛ شل بودن تسمه‌پروانه می‌تواند فشار بیش‌ازحدی را به کمپرسور وارد کند و عملکرد بهینه‌ی کولر خودرو را مختل کند.
۵-چک کردن گاز کولر را در مرحله‌ی آخر انجام دهید. دقت داشته باشید که تمام کمپرسورها برای عملکرد درست و بهینه، باید مقداری نشتی گاز داشته باشند و در غیر این‌صورت، به‌سرعت مستهلک می‌شوند. بسته به نوع ماشین و میزان عمر، این میزان نشتی می‌تواند کم یا زیاد باشد. برای یک ماشین سالم و سرحال، باید هر چهار یا پنج سال یک‌بار نسبت به شارژ گاز کولر اقدام کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای