نگارش: 13 آوریل 2019 ساعت 3:27 ب.ظ در مقالات آموزشی.

مزایای باد نیتروژن

تزریق باد نیتروژن به جای هوای معمولی (که شامل حدود 78% نیتروژن، 21% اکسیژن و مقدار کمی دیگر گازها مانند دی اکسید کربن و آرگون است) داخل تایرهای خودرو مزایای زیادی دارد. این روش انجام ترکیب هوا و نیتروژن باعث بهبود عملکرد و عمر تایرها می‌شود. برخی از مزایای تزریق باد نیتروژن عبارتند از:

  1. کاهش اتلاف فشار هوا: نیتروژن به عنوان یک گاز غیرفشاری عمل می‌کند و به طور طبیعی از تایرها نیز نشت می‌کند، اما به دلیل اندک بودن اندازه‌ی ذرات نیتروژن، نشت هوا به صورت احتمالی کمتر اتفاق می‌افتد و فشار تایرها به مدت طولانی‌تری حفظ می‌شود. این کاهش اتلاف فشار هوا به معنای حفظ فشار صحیح تایرها و افزایش کارایی و ایمنی خودرو است.

  2. کاهش دمای تایر: نیتروژن یک گاز غیرمحرکه است و در اثر راندن خودرو، تولید حرارت در داخل تایرها کاهش می‌یابد. این کاهش دما منجر به کاهش سریع‌تر و یکنواخت‌تر فرسایش تایرها می‌شود که عمر آن‌ها را افزایش می‌دهد.

  3. کاهش اکسیداسیون: اکسیژن در هوا باعث اکسیداسیون مواد راه‌پله‌ای تایر می‌شود. این اکسیداسیون باعث پیری زودرس تایر و کاهش عمر آن می‌شود. با تزریق نیتروژن که شامل اکسیژن کمتری است، اکسیداسیون کاهش می‌یابد و عمر تایرها افزایش می‌یابد.

  4. افزایش ایمنی: حفظ فشار صحیح تایرها و کاهش نشت هوا منجر به افزایش پایداری و کنترل خودرو می‌شود. تایرهای با فشار مناسب کمتر احتمال انفجار در زمان ترمز کردن و خم شدن را دارند و ایمنی کارکرد خودرو را بهبود می‌بخشند.

  5. کارکرد بهتر در شرایط آب و هوایی متفاوت: نیتروژن کمتر تحت تأثیر تغییرات دما قرار می‌گیرد و این به معنی کاهش نشت هوا از تایرها در شرایط آب و هوایی گرمتر و سردتر است. این مزیت باعث کارکرد بهتر خودرو در شرایط آب و هوایی متفاوت می‌شود.

به طور کلی، تزریق باد نیتروژن داخل تایرهای خودرو می‌تواند بهبود‌های مهمی را در کارکرد تایرها، عمر آن‌ها و ایمنی خودرو ایجاد کند. هرچند که این بهبود‌ها بستگی به تنظیمات و شرایط تایرها و نحوه استفاده از خودرو دارد.

 
 
 
Free Research Preview. ChatGPT may produce inaccurate information about people, places, or facts. ChatGPT July 20 Version
 
 
 
 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای