نگارش: 13 آوریل 2019 ساعت 10:54 ق.ظ در مقالات آموزشی.

زمان تعویض فیلتر بنزین :

ذرات معلق در مخازن سوخت جایگاه ها، تکه های فلزی و پلاستیکی حاصل فرسایش قطعات و شلنگ های سوخت در جایگاه ها، ذرات پوسیده و جدا شده باک و لوله های بنزین اتومبیل همه ناخالصی هایی هستند که باید توسط صافی از سوخت جدا شوند.

اهمیت صافی بنزین در اتومبیل های امروزی در اتومبیل هر انژکتور یا سوخت پاش دارای یک یا چند سوراخ بسیار ریز است که بسته به تعداد آن قطری کمتر از دو دهم میلیمتر دارد، از آنجایی که انژکتور برای زمانی کمتر از پنج هزارم ثانیه باز می شود و مجرای بسیار باریکی دارد ذرات بسیار ریز می توانند مسیر پاشش سوخت را مسدود یا نیمه مسدود کنند.

پمپ بنزین فشار لازم برای پاشش سوخت توسط انژکتورها را فراهم می کند. به همین خاطر کثیف بودن فیلتر بنزین علاوه بر کم شدن مقدار پاشش سوخت در انزکتورها باعث داغ کردن و آسیب به پمپ بنزین نیز مشود.

زمان تعویض فیلتر بنزین(صافی بنزین)
کارخانجات اتومبیل سازی به طور میانگین زمان یکسال و کارکرد بیست هزار کیلومتر را برای تعویض صافی بنزین توصیه کرده اند، اما ممکن است بعد از پر کردن باک اتومبیل در اولین روز بعد از تعویض فیلتر بنزین حجم زیادی جرم و ذرات معلق وارد باک اتومبیل شده و یا حتی مسدود شود.

علائم کثیف بودن فیلتر بنزین

یکی از نشانه های کثیف بودن صافی بنزین بد روشن شدن اتومبیل به خصوص در حالت استارت سرد است، معمولا در صورت کثیفی فیلتر بنزین، موتور اتومبیل با اولین استارت بلافاصله بعد از باز شدن سوئیچ روشن نمیشود و باید بعد از باز کردن سوئیچ چند ثانیه منتظر ماند تا فشار بنزین در ریل سوخت به حد کافی برسد.

یکی دیگر از علائم کثیفی فیلتر بنزین پایین آمدن راندمان موتور است که باعث کم شدن کشش موتور می شود. در این شرایط قدرت موتور مقدار قابل توجهی کاهش یافته و دور موتور به کندی بالا می رود.
در بسیاری از موارد کثیفی و خرابی فیلتر بنزین باعث کثیف شدن و گرفتگی انژکتورها میشود. در این حالت راندمان موتور بشدت کاهش یافته و مصرف بنزین بالا میرود . عبور جرم و ذرات ریز از صافی بنزین و ورود ان به انژکتور باعث مسدود شدن مسیر پاشش سوخت و در نتیجه از کار افتادن یکی از انزکتورها می شود.

یکی از علائم کثیف شدن فیلتر بنزین اتومبیل تغییر صدای پمپ بنزین است. بعد از باز کردن سوییچ اتومبیل پمپ بنزین برای چند ثانیه به کار می افتد ‌‍‌‍، معمولا رانندگان به صدای پمپ بنزین عادت می کنند و ممکن است حتی متوجه بکار افتادن آن نشوند اما کثیفی و گرفتگی فیلتر بنزین باعث ایجاد صدای غیر طبیعی در پمپ بنزین می شود

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای