نگارش: 13 آوریل 2019 ساعت 9:11 ق.ظ در مقالات آموزشی.

تشخیص انواع ECU ها در خودروهای مختلف از طریق مشخصات ظاهری

انواع ECU در خودروهای پژو ۴۰۵ و پژو پارس و سمند با موتور XU7 :

ای سی یو Magneti marelli : تک سوکت، ریل سوخت و منیفولد یک پارچه، فشار شکن روی ریل سوخت، پمپ بنزین خارج باک، یونیت فن دارد و پاشش چهار انژکتور با هم می باشد.

ای سی یو SL۹۶ : تک سوکت، ریل سوخت و منیفولد یک پارچه، فشارشکن روی ریل سوخت، پمپ بنزین خارج باک، یونیت فن دارد و پاشش انژکتورها بصورت ۲ به ۲ می باشد.

ای سی یو S2000 : سه سوکت، ریل سوخت و منیفولد یک پارچه، فشار شکن روی ریل سوخت، پمپ بنزین خارج یا داخل باک، یونیت فن دارد و پاشش انژکتورها بصورت ۲ به ۲ می باشد.

ای سی یو S2000 LC : سه سوکت، ریل سوخت و منیفولد یک پارچه، فشارشکن روی ریل سوخت، پمپ بنزین داخل باک، یونیت فن ندارد (وظیفه یونیت فن به عهده ECU قرار گرفته) و پاشش انژکتورها بصورت ۲ به ۲ می باشد.

ای سی یو S2000 ILC : سه سوکت، ریل سوخت و منیفولد یک پارچه و جای فشارشکن روی ریل سوخت خالی است، پمپ بنزین و فشارشکن داخل باک، یونیت فن ندارد و پاشش انژکتورها بصورت ۲ به ۲ می باشد.

ای سی یو S2000 SLC : سه سوکت، ریل سوخت به صورت مجزا والف هواگیری ریل سوخت به سمت باتری، پمپ بنزین و فشارشکن داخل باک، یونیت فن ندارد و پاشش انژکتورها بصورت ۲ به ۲ می باشد.

ای سی یو ۷.۴.۴ Bosch : سه سوکت، ریل سوخت به صورت مجزا والف هواگیری ریل سوخت به سمت بالا (درب موتور)، پمپ بنزین و فشار شکن داخل باک، یونیت فن ندارد و پاشش انژکتورها بصورت ۲ به ۲ می باشد.

ای سی یو Siemens : تک سوکت، ریل سوخت به صورت مجزا و فلزی، پمپ بنزین و فشار شکن داخل باک، یونیت فن ندارد و پاشش انژکتورها بصورت تک به تک می باشد.

ای سی یو Ssat : جای دو کانکتور روی آن قرار دارد که داخل یکی از کانکتورها خالی می باشد (از یک کانکتور استفاده نشده) یونیت فن ندارد، ریل سوخت مجزا، پمپ بنزین و فشار شکن داخل باک قراردارد و پاشش انژکتور ها به صورت تک به تک می باشد.

انواع ECU در خودروی پژو ۲۰۶ با موتور TU3 :

ای سی یو S2000: سه سوکت دریچه گاز سیمی در دو نوع ۳F و ۳E

ای سی یو Valeo : سه سوکت دریچه گاز برقی

انواع ECU در خودروی پژو ۲۰۶ با موتور TU5:

ای سی یو Bosch 7.4.4 : در تولیدات قبل از سال ۸۵ از این نوع ECU استفاده می شده و دریچه گاز آنها از نوع برقی و درپوش آن خار نگهدارنده دارد.

ای سی یو Bosch 7.4.5 : خودروهای ۲۰۶ که از ابتدای سال ۸۵ به بعد تولید شده اند دارای ECU بوش ۷.۴.۵ بوده و در دریچه گاز برخی انها نیز تفاوت ظاهری ایجاد شده (از نوع پرسی می باشد).

ای سی یو Valeo – j35 : در تولیدات پژو ۲۰۶ SD دوگانه سوز (V2 و V10) با موتور TU5 استفاده شده است.

انواع ECU در خودروهای پژو ۴۰۵ و پژو پارس و سمند با موتور TU5 :

ای سی یو Bosch 7.4.4 : سه سوکت دارد و در تولیدات پژو ۴۰۵ و پژو پارس و سمند با موتور TU5 از ECU بوش ۷.۴.۴ استفاده شده که با ECU بوش ۷.۴.۴ پژو ۲۰۶ تفاوت دارد و قابلیت نصب به جای یکدیگر را ندارند ولی دریچه گازهای برقی آنها با پژو ۲۰۶ مشترک و مشابه می باشد.

ای سی یو Bosch 7.4.5 : سه سوکت دارد و در پژو پارس اتومات با موتور TU۵ از این نوع ECU استفاده شده است.

ای سی یو Siemens : تک سوکت، ریل سوخت به صورت مجزا و فلزی، پمپ بنزین و فشار شکن داخل باک، یونیت فن ندارد و پاشش انژکتورها بصورت تک به تک می باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای